חדשות

מחיר התמותה מסרטן בארה"ב: יותר מ-94 מיליארד דולר בשנה בשל אובדן השתכרות

מחלות הסרטן גרמו לתמותה של יותר מ-600 אלף אמריקאים בשנה אחת ומעבר לאובדן חיים גרמו לנטל כבד על כלכלת ארה"ב

כימותרפיה (צילום: אילוסטרציה)
חולת סרטן מטופלת בכימותרפיה. אילוסטרציה

מחקר חדש שפורסם  בתחילת החודש ב-JAMA Oncology העלה כי סרטן גרם, על פי הערכות, לתמותה של יותר מ-600 אלף אמריקאים ב-2015 ולכך גם השפעה שהיא מעבר לאובדן חיים אלא גם השלכות לנטל הכבד על כלכלת ארה"ב.

מחלות סרטן גרמו במצטבר לקיצור 8.7 מיליון שנות חיים וכאשר מתרגמים זאת לביטוי כלכלי מדובר ב-94.4 מיליארד דולר של אובדן הכנסות. במחקר לא הובאו בחשבון צעירים מתחת לגיל 16 ואנשים מעבר לגיל 85.

אחד ממחברי דו"ח המחקר, ד"ר פארהד איסלמי (Farhad Islami), מנהל מחקרי החברה האמריקאית לסרטן, ציין כי הנתונים מוכיחים עד כמה חשוב לפתח יכולות מניעה של סרטן "לא רק לטובת החולים אלא גם עבור בריאותה של הכלכלה האמריקאית".

יש לציין שאין זה המחקר הראשון שמציג נתונים על הנטל הכלכלי של סרטן, אבל האחרון ניתח ממצאים והציג את ההקשר ל"הון אנושי" וההערכה על השפעתו על התמותה מהמחלה וכך על הכלכלה בהיבט הארצי.

המחקר גם מציג את שיעורי הנטל הכלכלי של סרטן על פי הבדלים בין מדינות ארה"ב. כך, לאחר שהובאו בחשבון גודל אוכלוסיה, גיל ורכיבים אחרים התברר כי בחוף המערבי שיעורי אובדן ההכנסות נמוכים לעומת המזרחי. מדינת יוטה הציגה שיעור של 19.6 מיליון דולר באובדן הכנסות עקב המחלה ל-100 אלף נפש. השיעור הגבוה ביותר נרשם בדרום כאשר בקנטקי נמצא השיעור הגבוה במיוחד - 35.5 מיליון דולר ל-100 אלף נפש.

בהשוואה לכל 50 מדינות ארה"ב, השיעור ביוטה התבטא בכ-2.4 מיליון שנות חיים שעבדו עקב המחלה שאלמלא הסרטן היו נחסכים אבדני הכנסה בסך 27.7 מיליארד דולר וחישוב כלל ארצי 29% מאובדן ההכנסה של כלל ארה"ב.

סרטן ריאות הוא הגורם הראשון באובדן הכנסות – 21.3 מיליארד דולר בשנה ואחריו סרטן המעי והחלחולת - 9.4 מיליארד דולר וסרטן שד - 6.2 מיליארד דולר. שיעור אובדן הכנסות עקב סרטן ריאות הוא הגבוה ביותר לעומת כל סוגי הסרטן בכל אחת מהמדינות בארה"ב.

מחברי הדו"ח ציינו כי יש מגוון דרכים והזדמנויות להפחתת הנטל מתמותה מסרטן, על ידי פעולות מניעה ושיפור הרפואה המניעתית, שיפור בשיטות הסריקה ויעילות הטיפולים לצד שיכלול שיטות ההערכה לגבי הסיכונים למחלה לסוגיה השונים.

נושאים קשורים:  מחלת הסרטן,  אובדן הכנסות,  כלכלת ארה"ב,  חדשות
תגובות