COVID-19 בישראל

תלונה חריפה נגד רופא מ"לניאדו" שהפיץ מידע שקרי על חיסוני ילדים

התלונה הוגשה ללשכת האתיקה של הר"י כנגד ד"ר אבשלום כרמל שטען כי הילדה למאר דקה שנפטרה השבוע לקתה בדום לב עקב החיסון

ד"ר אבשלום כרמל. השופטת ציטטה מדבריו על מבצע חיסון הילדים: "פשע פוטנציאלי של הרג ילדים בשוגג". צילום: טוויטר

יו"ר ההסתדרות הרפואית, פרופ' ציון חגי, פנה הבוקר (ד') בתלונה חמורה ללשכת האתיקה של הר"י כנגד ד"ר אבשלום כרמל מבית החולים לניאדו. על פי התלונה שהוגשה, ד"ר כרמל "הפיץ תיאוריות מופרכות ומסוכנות של מתנגדי חיסונים, וכל זאת תוך גרימת עוגמת נפש גדולה למשפחת הילדה למאר דקה", בת התשע מהיישוב זימר שנפטרה השבוע.

גורמים המתנגדים למתן חיסונים נגד קורונה, ביניהם ד"ר כרמל, אורתופד וכירורג של כף היד, ניצלו השבוע את מותה של למאר דקה בשיעור ספורט ביישוב זימר, על מנת להפיץ ברשתות החברתיות מידע שקרי שלפיו היא לקתה בדום לב עקב חיסון שקיבלה. זאת אף שאביה מיהר להבהיר שהיא כלל לא חוסנה.

על פי התלונה שהוגשה, "ד"ר כרמל הפיץ באופן אקטיבי טענות שקריות של מתנגדי חיסונים, ולפיהן הילדה נפטרה כתוצאה מחיסון לקורונה, אף שכלל לא קיבלה את החיסון".

אביה של הילדה התייחס השבוע לטענות השקריות שהופצו ברשת ולפיהן בתו מתה בגלל השפעות החיסון נגד קורונה: "הילדה מתה מדום לב. יש כאלה שמפיצים שקרים שהילדה שלי מתה בגלל חיסון. אני מבהיר לכל המשקרים שהילדה שלי לא התחסנה בכלל. פעם חלתה בקורונה והחלימה, וכל מה שמתפרסם ברשתות החברתיות לא נכון".

פרופ' חגי הביע תקווה כי לשכת האתיקה של ההסתדרות הרפואית תזמן בהקדם לבירור את הרופא ותמצה עימו את ההליכים על רקע חומרת מעשיו. "לא יעלה על הדעת שרופא האמון על הצלת חיים ואמור להימנות על עולם המדע, לוקח חלק פעיל בהפצת שקרים הפוגעים בבריאות הציבור ובאמון הציבור", אמר פרופ' חגי. "אין לי ספק כי הגורמים המקצועיים בלשכת האתיקה יבהירו באופן חד משמעי שנחצה כאן קו אדום שאסור לאיש מאיתנו לקבל", הוא הוסיף.

יש לציין כי בחודש אפריל האחרון זומן ד"ר כרמל לבירור אצל מנכ"ל משרד הבריאות דאז, פרופ' חזי לוי, בעקבות התבטאויות שהפיץ ברשתות חברתיות נגד חיסון לקורונה לילדים בני 15-12.

נושאים קשורים:  ד"ר אבשלום כרמל,  פרופ' ציון חגי,  מתנגדי חיסונים,  חדשות,  19-COVID,  המרכז הרפואי "לניאדו"
תגובות
אנונימי/ת
27.01.2022, 21:50

נכנסתי עכשיו לראות מה דר' אבשלום כרמל כתב בטוויטר שלוק הוא הביא צילום של הכתבה שמדווחת על הפטירה ושאל האם היא התחסנה?- מה פייק ניוז. הציוץ נוסף הביא את האבא שאמר שלא התחסנה ואת החובש שהגיע שאמר שהתחסנה ואמק שצריך לחקור, הציוץ שלישי הביא רופאים שאמרו שלא התחסנה ואמר שככל הנראה הילדה לא התחסנה והיתה חולה. בושה לעיתון רפואי שלא יכול לעשות עבודה כל כך פשוטה לפני שמכפישים רופא. אתם מפיצים פייק ניוז ומאשימים אותו?

28.01.2022, 10:51

רשתות חברתיות פועלות כדי למנוע פרופגנדה של כל הקופים האלה ממתנגדי החיסונים. לכן השיטה היום היא לפרסם פוסטים בסגנון של שאלות "היתכן כי התחסנה?" כך מנגנוני הפייסבוק אולי לא יזהו את זה בתור ידיעות שקריות ופרופגנדה.

למדו את השיטה, ממשיכים לעשות נזק הרישיון לעסוק ברפואה הוא זכות שניתנת לשלילה. הרופא הזה עם ן חבריו עשה נזק בעל השפעה על דורות.

אנונימי/ת
28.01.2022, 12:49

שאלה לגיטימית ביותר ...
האם התחסנה ?

מסכימה 100%

אנונימי/ת
28.01.2022, 18:08

מילים כדורבנות. די להיתמם ולהסתתר מאחורי כסות של חקירה 'מדעית'. עם התואר בה אחריות רבה ואבשלום כרמל עבר את הגבול, הוא נותן ביודעין תחמושת למתנגדי החיסונים וגם לו כמותם, יש דם על הידיים.
הר"י רחוקים מלהיות מושלמים אבל הגיע הזמן לפגוע בכיס ובמעמד של אדון כרמל ולהתלות את רשיונו, למען יראו ויראו

אנונימי/ת
29.01.2022, 18:14

האם אשתך זונה ? שאלה לגיטימית ביותר ?

אנונימי/ת
28.01.2022, 00:32

אני תומך מאוד בחיסונים, מתנגד להפצת חדשות כזב ובוודאי כשהללו באות מצד ברי סמכא כמו רופאים. מאידך, יו"ר הר"י מגיש תלונה ללשכת האתיקה שהיא גוף בהר"י ותחת חסות הר"י. רק לי זה נראה מוזר המסטורבציה הזו?

אנונימי/ת
28.01.2022, 10:54

המסטורבציה לא שונה מכל מסטורבציה אחרת כמו מכרזים, שימוע וכו. להרי זכות לגם חובה מוסרית ליזום בירור, בין אם פנימי או חיצוני לגבי כל רופא החבר בארגון ותחשבו - כולנו רוצים שיהיה מנגנון כזה. חוצמזה, מי עוד יתלונן לועדת האתיקה של הרי?

אנונימי/ת
28.01.2022, 01:35

תלונה שהוגשה למשרד הבריאות על רופא שהתבטא במדיה החברתית בצורה שמביישת את המקצוע ואף מסכנת את המטופלים כלל לא זוכה למענה.
מעניין שמשרד הבריאות מאפשר לומר את הדברים הבאים: " מי שלא מוכן לקבל רפואה בכללים שלי שילך הביתה וימות שם , שאני לא אצטרך לפנות את גופה שלו". פשוט בושה למשרד הבריאות והן לועדת האתיקה שנותנת לגיטימציה לדברים האלו.

מזכיר לי את הבדיחה של גראוצ'ו מרקס שאמר שהוא לא מוכן להיות חבר במועדון שמוכן לקבל אותו. לעניין הפוסט: הידיעה נראתה אמינה ועדיין לא ברור לי מה האמת כאן. מכל מקום, ברגע שהתעורר בי ספק הסרתי את הפוסט.
ד"ר ציון חגי העלה פוסט הדוגל בחיסון ילדים רק לפני חודשיים וכתב שזה יעצור את ההדבקה האם גם זה פייק? מסתבר שלעיתים הפייק של אתמול הוא האמת של מחר ולהיפך.
אגב יש לי עשרות צילומי מסך של רופאים שהתבטאו בצורה חמורה ביותר נגד גולשים , הביעו רעיונות של אי טיפול במי שבחר לא להתחסן שלא לדבר על השפלות וקללות אישיות אלי. מעניין עם הר"י תגיש תלונה נגדם.

ד"ר כרמל, ד"ר כרמל - זה האח הגדול:
עליך להתייצב מידית בפני משטרת המחשבות!

אנונימי/ת
28.01.2022, 11:24

אחד מהרופאים המקורבים להר"י ,שנוהג לכתוב במדור זה, ג"כ צוטט כי קרא להפסקת החיסונים עד לבדיקת האירוע
האם , כמו תמיד בהתנהלות הלשכה לאתיקה, עליו לא ידונו בגלל מעמדו ?
ובכלל, הר"י בד"כ חזקה על חלשים ( או כאלו שלא מקורבים)

אנונימי/ת
28.01.2022, 12:39

רק אומר: ההסתדרות הרפואית בישראל
חחחחחחח

28.01.2022, 12:52

אם רוצים לבדוק לא רק אם החיסון יעיל (מה שעד כה הוכח כלא) אלא גם בטוח , צריך לשאול כל מטופל כנהוג באנמנזה אל טיפול חדש שהוא קיבל ... חיסון היא בהחלט שאלה לגיטימית ביותר .

אנונימי/ת
28.01.2022, 13:12

בדיקות כאלה עושים בצורה מקצועית ולא ברשתות חברתיות למיניהן ולא על ידי העלאת שאלות מתחכמות שמהוות פתיון לחסרי דעת למיניהם.לגבי הר"י אני מסכים לכל מה שנכתב לעיל

28.01.2022, 13:50

הרשתות החברתיות גואות בפייק ניוז ממסדי ואנטי ממסדי כאחד.
אם המבוגר האחראי מפיץ פיייק איך אוכל להלין על על הציבור .
משרד הבריאות בעקבות המדיניות ההזויה והמחמירה בלי הצדקה אפידמיולוגית איבד את אימון חלק גדול מהציבור .

אנונימי/ת
28.01.2022, 20:28

אולי כדאי שתוציא את הראש מתוך הבוץ הטובעני של הרשתות החברתיות לפני שתטבע בהררי השטויות,רוע וטפשות שרצים שם?

אנונימי/ת
29.01.2022, 03:15

בעידן של היום אסור להטיל ספק בתכשיר המושלם הזה, אין לו תפעות לוואי כלל, בטוח 100% לכולם, ואסור אפילו לחשוב אחרת!
קיבלתי מטופל לפני חצי שנה עם תמונה של dic יומיים בדיוק אחרי חיסון שני, העליתי שאלה בביקור רופאים האם וייתכן זה קשור !?
הוכפשתי והואשמתי כמכחיש מדע ומתנגד חיסונים פרימיטיבי !

אנונימי/ת
29.01.2022, 07:33

אבוי לנו כחברה ובמיוחד כרופאים ומדענים שמשתתפים בתרבות-הביטול הצנזורה וההשתקה. שחרדים משיח חופשי חופש ביטוי ושאלת שאלות.
גם סמלוויס הפיץ פייק ניוז ששטיפת ידיים של רופא (השם ירחם!) מונעת תמותה.
האם זה המקרה? כנראה שלא אבל שיח חופשי עדיין זה הדבר הכי חשוב במדע והחברה דמוקרטית חופשית.
אסור יותר להטיל דופי או ספקות בחברות הפארמה? בממסד הפוליטי והרפואי? בקומפלקס ביניהם? כולנו יודעים שיש דלת מסתובבת בין הרגולטור לענקי הפארמה. כולנו יודעים כי ההטיה ו שקרים במחקרים האלה שתלויים בהמון כסף.
יש כבר עדויות.
כולנו יודעים כמה הממסד זיגזג טעה, עשה 180, שיקר (גם פאוצי בארה"ב...)
אז מה קרה? אז יש רופא שלא מסתדר לכם בשורה?
לא טוב לכם תתעלמו או תענו עם טענות מנגד.
ד"ר כרמלי אני אומנם רופא צעיר אבל אני לגמרי איתך, לאו דווקא בתוכן אלא במהות.

סוף סוף יש להר״י וללשכת האתיקה במה להתעסק. מעניין מה הייתה עמדתן לגבי:
1. התנקלות באנשי צוות רפואי שהחליטו לא לקבל טיפול רפואי מסוים (חיסון)?
2. דרישת מדינה מאזרחים להציג סטטוס רפואי שלהם בפומבי (תו ירוק)?
3. ביצוע ניסוי רפואי המוני ללא אישור ועדת הלסינקי וללא טופסי הסכמה: חיסון רביעי?
4. דברי הסתה של פוליטיקאים (כולל רה״מ) כנגד אנשים שהחליטו לא להתחסן (בהעדר בסיס מדעי לכך)(?
5. קריאות של רופאים ורופאות לא לתת טיפול ללא מחוסנים או לעשות סלקציה לפי סטטוס חיסוני?
6. פרסום נתוני אנשי צוות רפואי לא מחוסנים שאושפזו עם קורונה עם יצירת shaming ברשתות חברתיות?
7. באופן כללי, יצירת מצב כפייה לקבל טיפול רפואי מסוים.
עדיף שהר״י כמו כל איגוד מקצועי תמלא את יעודה: לחימה בממסד על מנת לשפר תנאי העבודה של הרופאים/ות ולא להתנפל על הרופאים/ות כדי לשרת את הממסד בדומה לאירגוני העובדים של מדינות טוטליטריות.

אנונימי/ת
30.01.2022, 11:49

האח הגדול מטפל בכל מי שמעז לתהות האם הנפטר חוסן.

03.02.2022, 20:48

אני מוסיף כאן את תגובתי ומקווה שהיא מתפרסמת בשמי ולא באנונימיות כמו שבחרו חלק מהמגיבים. ייתכן שד"ר כרמל, שאיני מכיר, היה צריך להיות זהיר יותר בתגובתו, בהיותו רופא. כל שעשה, להבנתי, היה לחלוק ידיעה עיתונאית שנראתה לו אמינה ולהסיר אותה כאשר הבין שטעה. אמת, רופא צריך להיות זהיר יותר בפרסום תגובות כאלו, אבל מכאן ועד "תלונה חריפה" המרחק רב.
אוי לנו כחברה ואוי לנו כרופאים שאמונים על בריאות מטופלינו אם לא נטיל ספק ואם לא נשאל שאלות. קשה להשתחרר מתחושה שהמערכת אינה מוכנה לקבל כל אמירה או דעה שמעמידה בסימן שאלה את הדירקטיבה השלטת כיום ופועלת באגרסיביות על מנת לוודא כי כל המעזים להטיל ספק "יתיישרו" . עצוב גם לראות שמרבית הרופאים, גם אלו הסבורים כי המדיניות צריכה להשתנות, מעדיפים להחריש.